Inauguració de la instal·lació “China 444”

Inauguració de la instal·lació “China 444”


Inauguració: divendres 5 de febrer a les 20.00h.
China 444 és una clara al·legoria al renaixement del gegant asiàtic, la columna vertebral del qual està sempre recta davant del creixement i la prosperitat, i se salta els tòpics i les supersticions ancestrals que segueixen pesant sobre la seua població.
444 és un número fetitxe per a l’artista Assad Kassab, un número que el persegueix des de fa anys i que ara torna a trobar a través de la simbologia xinesa. Un número que, per a ell, sempre és de bon auguri i de bona sort. En el món xinès no passa el mateix, ja que l’eviten per la seua fonètica.
La instal·lació es realitza amb motiu de l’Any Nou xinès, amb la col·laboració de l’Institut Confuci de la Universitat de València i el comissariat de Lupe Frígols. A més, es presentaran una sèrie de serigrafies cal·ligrafiades per l’artista Kun Xiu.


Assad Kassab (dreta) supervisa el treball cal·ligràfic de l’artista Kun Xiu sobre les seues serigrafies.
Assad Kassab (València, 1974), és llicenciat per la Universitat de Belles Arts de Conca, ha realitzat nombroses exposicions i les seues obres formen part de fons com la Fundació Antonio Pérez, també de Conca.

“nice” (pintura sobre foam, 197 x 297 mm, 2016)
Des de fa uns anys compagina les arts plàstiques amb el disseny gràfic, escenografia i fotografia, disciplines vinculades sempre al teatre. Per exemple, ha treballat nou anys per a l’Esad València i és responsable de la seua imatge corporativa. També ha treballat per a d’altres escoles com l’EMT de Silla o l’Escola de l’Actor i per a companyies com La Dependent, La Pavana, Dramatúrgia 2000, Copia Izquierda, Anem Anant, Ornitorrincs, Les Antonietes, Bambalina, etc. Va realitzar la campanya VEO (València Escena Oberta) del 2008.
El 2008 va rebre dos Premis Abril (millor cartell i millor escenografia) i va dissenyar el trofeu dels premis AAPV 2010.
Recentment ha realitzat el disseny gràfic i l’escenografia de l’obra Somni americà per al Teatre Lliure de Barcelona i el cartell de l’espectacle La guerra dels mons 2.0, de L’Horta Teatre.

Escenografia per a l’obra “Los ciegos” (companyia Esad València, direcció de Sefa Melio Uribe, 2012).

Escenografia per a l’obra “Somni americà” (Kompanyia Lliure & Les Antonietes, producció del Teatre Lliure de Barcelona).

Cartell de l’obra “La guerra dels mons 2.0” (L’Horta Teatre i CulturArts, 2016)

Cartell de l’obra “Un tramvia anomenat desig” (companyia Les Antonietes, 2015).

AMB EL SUPORT DE