XVII Congrés de Mitjans de Comunicació. ‘Identitats i mitjans de comunicació’

Loading Activitats
  • This activitat has passed.

XVII Congrés de Mitjans de Comunicació. ‘Identitats i mitjans de comunicació’


21 al 24 d’octubre: XVII Congrés de Mitjans de Comunicació: Identitats i mitjans de comunicació.


Un dels temes centrals del debat sobre el paper dels media en les societats actuals s’articula al voltant de la producció i reproducció de les identitats –construccions identitàries en sentit fort (nacionalitat, pertinença cultural i lingüística, gènere) i en sentit feble (estil de vida, processos de consum, gèneres narratius, grups de referència, estil musicals, etc) això com les articulacions singulars entre unes i les altres. Les estratègies conscients i inercials de l’acció dels mitjans en la producció identitària abasta tant els aspectes lligats al contingut com els que remeten a les estructures formals, així com als diversos gèneres periodístics i mediàtics en general ( informació, opinió, ficció, entreteniment, divulgació, documental, infoentreteniment…). Es tracta doncs, en aquest congrés, d’aprofundir en el coneixement de com actuen els mitjans en els processos identitaris i debatre al voltant d’aquests procediments. Coordinadors: Josep Lluís Gómez Mompart (UV), Enric Marín Otto (UAB) i Rafael Xambó (UV) PROGRAMA Dimarts 21/10/08 -18.00h. Conferència inaugural: John Elridge (Glasgow University Media Group): “Analysing Brithis TV news: controversies in contested space” Dimecres 22/10/2008 -9.30h: Conferència de Manuel Delgado: “El mercat de les identitats” -11.00h: Conferència de Josep Gifreu (UPF): “Identitat, comunicació i catalanitat” -16.00h Conferència: Víctor Sampedro (Universidad Rey Juan Carlos I): “Identitats televisives: fora de lloc al mercat” -17.00h: Taula Rodona: Periodisme i identitat nacional. Amb Vicenç Villatoro, Isabel-Clara Simó i Francesc Bayarri. Modera: Josep Lluís Gómez Mompart Dijous 23/10/2008 -10.00h Conferència: Telesèries i identitat. Amb Enric Castelló (URV) -12,00h Taula rodona: Construcció mediàtica de la identitat: Joan Sol (coordinador de guions de TV3) i Enric Castelló (URV). Modera: Rafa Xambó -16.30h: Exposició d’una desena (10 minuts cadascuna) de comunicacions seleccionades d’estudiants de Comunicació de les universitats de la Xarxa Joan Lluís Vives. Un relator resumirà (mitja hora) les altres comunicacions presentades per estudiants i a continuació debat. -18-15h: Presentació de les revistes: “Catalan Journal of Communication & Cultural Studies”, a càrrec d’Enric Castelló “L’Espill”, monogràfic “Comunicació i poder”, a càrrec d’Enric Marin “Treballs de comunicació”. Núm. 22 “La recerca en comunicació al País Valencià”, a càrrec de Josep-Lluís Gómez Mompart Divendres 24/10/2008 -10.00h: Taula Rodona: Humor als mitjans i identitat. Amb actors i guionistes del programa de TV3 “Polònia”: Toni Soler, Jordi Ventura i Manel Lucas. Modera: Josep Lluís Gómez Mompart -12.00h: Taula Rodona: Estils musicals i identitat. Amb Xavier Sarrià (Obrint Pas), Mercedes Peón i Fermín Muguruza. Modera: Josep Vicent Frechina (crític musical. Secretari del Jurat dels Premis Ovidi Montllor) -17.00h: Conferència: Fútbol i identitat a l’era global. Amb Miquel de Moragas (UAB) -18,30h: Taula rodona: Clubs esportius i identitats nacionals . Amb Ramon Basiana (Federació Catalana de Patinatge), Pep Verger (periodista del Diari Balears) i Fran Mollà. Modera: Enric Marín CONVOCATÒRIA DE COMUNICACIONS PER AL CONGRES Característiques: •La convocatòria s’adreça als i les estudiants i titulats/des universitaris de les àrees de coneixement de ciències socials i humanitats del conjunt del domini lingüístic català. •les comunicacions han de tractar sobre qualsevol aspecte relacionat amb la producció i reproducció de les identitats col·lectives a traves dels media, tant en sentit fort –identitat nacional, cultural, lingüística, religiosa, de gènere- com en sentit feble –identitat socioprofessional, d’estil de vida, processos de consum, generes narratius, grups de referència, estils musicals, etc •poden centrar-se en qualsevol espai territorial i/o cultural, així com en qualsevol mitja o mitjans (premsa, radio, televisió, Internet, cinema i altres suports –telefonia mòbil, videojocs…) •els textos hauran de contenir una part teòrica i metodològica i una part empírica –anàlisi de contingut, del discurs, entrevistes, observació participant, etnografia, etc. •L’extensió màxima serà de 6000 caracters amb espais en format Word. Al primer full s’indicarà el nom i cognoms de la persona o persones que presenten la comunicació, titulació que estudien o han estudiat, Universitat, i adreça electrònica. •La comunicació pot ser individual o de grup. •Les comunicacions seleccionades tindran dret a la devolució de la matricula –una per comunicació- i se’ls lliurarà un diploma acreditatiu •No s’hi acceptaran comunicacions trameses per correu electrònic •Les persones les comunicacions de les quals siguen seleccionades rebran la informació pertinent amb la suficient antelació així com les instruccions per a l’exposició en el Congres. Tant si es presenta per correu ordinari o en mà, s’haurà de lliurar en un sobre tancat indicant “Comunicació per al XVII Congres de Mitjans” Fundació Ausiàs March Sant Ferran, 12 46001 València MATRÍCULA TANCADA

octubre 21 2008

Detalls

Inici: 21/10/2008 | | 00:00
Fi: 24/10/2008 | | 00:00
Activitat categories:

Recinte

No definit

AMB EL SUPORT DE