PinPanPun Sèries 018

Loading Activitats
  • This activitat has passed.

PinPanPun Sèries 018

Divendres 24 de maig a les 19.00h. Enrique del Castillo + Wade Matthews.


ENRIQUE DEL CASTILLO WADE MATTHEWS ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Enrique del Castillo Aquest projecte està basat en la interpretació de pel·lícules de cel·luloide que són travessades per una llum enfocada i es projecta contra una cèl·lula fotoelèctrica que està a l’interior de les màquines. Aquesta cèl·lula tradueix les variacions lluminoses en voltaiques i aquestes finalment són traduïdes en so. Les pel·lícules estan dissenyades a partir d’un esquema de relació entre freqüència d’ona de les notes i repetició de formes geomètriques, de manera que es puguen aconseguir sons harmònics. Les peces que componen les màquines són dissenys propis tallats per làser en metacrilat transparent. Les composicions són pròpies i estan basades en escales exòtiques i experiments amb geometries i textures. Enrique del Castillo, 1982, ha desenvolupat investigacions en el camp de la música experimental de manera independent des del 2007, tenint com a base estudis acadèmics d’art i música. Ha treballat també en el camp del cinema experimental i del cinema expandit de suport analògic amb els projectes Noctiluca i Onirokino. Són destacables diversos projectes musicals com Las Barbas Indómitas, Oniropompo i Amor ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Wade Matthews Son(de)ando el momento Wade Matthews (laptop-laptop) Per a Wade Matthews, tots els concerts són diàlegs. En el cas dels concerts en solitari, això és especialment important. Dialoga amb l’entorn, els seus sons i les seues ressonàncies, amb el seu instrument, amb la seua imaginació i amb l’atenció i l’escolta del públic. El resultat és una cosa que, si bé es construeix amb elements coneguts, no deixa de ser diferent en cada ocasió. Prescindint de controladors externs, i fins i tot de la típica taula, posa el seu ordinador a la falda i ho controla amb les seues pròpies tecles i un trackpad per generar un món sonor híbrid que combina la síntesi, els enregistraments de camp manipulats i els objectes amplificats (inclosa la mateixa carcassa de l’ordinador) per sondejar el lloc i el moment. Wade Matthews, nascut de pares nord-americans a França, es va formar en composició i electroacústica a Boston i Nova York, culminant els seus estudis amb un doctorat en Arts Musicals per la Columbia University. Allí va estudiar amb Mario Davidovsky, especialista en la combinació de sons electrònics amb instruments acústics, i va realitzar la seua tesi sobre la improvisació acústica guiada per sons electrònics. Des de llavors, ha presentat la seua música en cinc continents, inclosos concerts al MoMA de Nova York. Com a escriptor, ha publicat assaigs en revistes com La Balsa de la Medusa, La Revista de Occidente i Doce notas preliminares, sent coordinador convidat d’aquestes dues últimes. També ha escrit 11 volums de la Història de la música Deutsche Grammophon i un llibre sobre la lliure improvisació com a procés creatiu.

maig 24 2019

Detalls

Data: 24/05/2019
Hora 19:00
Activitat categories:

Recinte

Sala d’actes

AMB EL SUPORT DE