Mostra Viva del Mediterrani 2021
Videocreació
La resposta a través del videoart a situacions de conflicte i opressió. Projecció de les peces de videoartistes palestines i col·loqui posterior amb la Brigada Feminista per Palestina (València).
—Memory of the land (2017) – 12’ de Samira Badran (amb la presència de la directora)
Videoart amb animació. És una reflexió sobre la condició humana sota el jou de la violència. Artista palestina el treball de la qual explora les relacions del cos amb el territori en el cas específic de Palestina, on les limitacions per al trànsit i la circulació de les persones han sigut posades en relleu per molts creadors actuals.
—In the future they ate from de finest porcelain (2015) – 28’ de Larissa Sansour & Søren Lind (Palestina / Regne Unit).
L’obra resideix en el tall transversal entre ciència-ficció, arqueologia i política. Combinant l’animació i els CGI, la peça explora el paper del mite en la història, els fets i la identitat nacional. Un grup de resistència narratiu deposita en fosses subterrànies porcellana molt elaborada, la qual suposadament ha pertangut a una civilització completament fictícia. El seu objectiu és influir en la història i així donar suport a les futures reclamacions perquè els siguen retornades les seues terres.
—Deep sleep (2014) de Basma Alsharif (Grècia / Malta / Palestina).
L’obra, una llançadora pangeogràfica que indueix la hipnosi i que es basa en ritmes que generen ones cerebrals, ens porta en un viatge a través de les ones sonores de Gaza per a viatjar entre diferents llocs de la ruïna moderna. Des que es va prohibir viatjar a Palestina, va aprendre autohipnosi amb el propòsit de bilocalitzar. El resultat és un viatge, gravat en pel·lícula de súper-8 mm, a les ruïnes de civilitzacions antigues incrustades en la civilització moderna en ruïnes, a un lloc en ruïnes més enllà de l’evidència de civilització. Deep sleep és una invitació a passar del “jo” corpori a l’espai cinematogràfic en un acte col·lectiu de bilocalització que transcendeix els límits de les fronteres geogràfiques i juga amb la fal·libilitat de la memòria.
—Summer of 85 de Rowan Al Faqih (Palestina).
Film experimental que intenta reconstruir fragments d’un espai sagrat a través d’antigues fotos.
—Nation Estate (2012) de Larissa Sansour
El seu estil és categòric i irònic, creant un llenguatge visual únic. Curt de ciència-ficció. Una distopia en clau d’humor sobre la situació a l’Orient Mitjà.
—
Organitzat per Mostra Viva del Mediterrani amb la col·laboració de l’Octubre CCC.