Curs monogràfic de cinema de terror

Loading Activitats
  • This activitat has passed.

Curs monogràfic de cinema de terror

 


De l’11 d’abril al 27 de juny. Tots els dilluns, de 17.00h a 20.00h. Curs impartit per Joaquín Vallet. Període de matrícula obert


Impartit per Joaquim Vallet Programa pedagògic Potser, cap de les emocions que busca l’espectador quan es situa davant d’una pantalla, siga tan poderosa com la que integra el cinema de terror en les seues mil formes i vessants. És la sublimació de l’art de la representació, una via catàrtica que ens allibera d’impulsos instintius reflectint en les seues imatges una condició de la qual volem no ser conscients. És, en definitiva, la forma més nítida d’exposar els subestrats de la condició humana. Els diversos períodes que ha conegut el gènere han servit, tanmateix, de nítid reflex de la situació social del moment. Les pel·lícules de la Universal dels anys trenta materialitzaven en terribles monstres la brutal crisi econòmica que assolava Estats Units. Les manieristes produccions dels seixanta, el deliri d’una dècada i la seua evolució ideològica. L’agre realisme dels anys setanta i vuitanta, la crisi d’identitat d’una societat perduda entre els seus propis fantasmes. A causa de tot això, el cinema de terror sempre ha sigut un gènere a banda d’entre tots els que componen la infraestructura del Setè Art. Els moviments que ho conformen poc o res tenen a veure amb els que anaven succeint-se al cinema “convencional” i l’autonomia de les seues creacions ha desafiat constantment les normes de censura establertes. Aquest curs fa un recorregut pels períodes més importants de la història del cinema de terror, analitzant detalladament els aspectes trascendentals de cadascun d´ells, així com les pel·lícules més importants. Estructura i temari del curs –Període mut: Das Cabinet des Dr. Caligari (Robert Wiene, 1919) –Classicisme I. Les infraestructures del gènere: The Black Cat (Edgar G. Ulmer, 1934) –Classicisme II. Val Lewton i la crisi de la Universal: The Seventh Victim (Mark Robson, 1943) –Classicisme III. Dispersió genèrica: Night of the Demon (Jacques Tourneur, 1957) –La revolució de la Hammer: The Brides of Dracula (Terence Fisher, 1960) –Altres tendències europees: Les yeux sans visage (Georges Franju, 1960) –Una illa dintre del gènere: The Innocents (Jack Clayton, 1961) –Itàlia, gòtic i giallo: Operazione paura (Mario Bava, 1966) –EEUU anys 70, la ruptura: The Texas Chain Saw Massacre (Tobe Hooper, 1974) –Els anys 80, slasher i individualitats: Evil Dead (Sam Raimi, 1982) –La irrupció assiàtica: Ringu (Hideo Nakata, 1998) –El futur del gènere: REC (Jaume Balagueró, Paco Plaza, 2007) Professor JOAQUÍN VALLET RODRIGO (València, 1978) Escriptor, crític i historiador cinematogràfic. Autor dels llibres “Joseph Losey” (2010), “Terence Fisher” (2013), editats per Cátedra a la seva sèrie Signo & Imagen – Cineastas, i “Diccionario de películas. El cine de terror” (2012), editat per T&B Editores. També ha participat a les obres col·lectives “Cine XXI. Directores y direcciones” (2013), editada per Cátedra i coordinada per Hilario J. Rodríguez i Carlos Tejeda, “John Carpenter. Ultimátum a la Tierra” (2013), editada per Macnulti i “Los mundos perdidos de Willis O´Brien” (2013), editada per la Muestra de Cine Fantástico y de Terror de Castellón FantCast. Ha treballat per a la distribuïdora Avalon als extres i la confecció dels Cuadernos Filmoteca de vàries de les seves edicions en DVD, així com per a l´editorial Notorious a la redacció de nombrosos llibrets per a les seves col·leccions Los Imprescindibles, Cineclub i Los Imprescindibles del Cine Mudo. Iniciat al món de la crítica a partir de l´any 2003 a la web “Miradas de Cine”, és membre de l´Asociación Española de Historiadores del Cine (AEHC), l´Associació Catalana de Crítics i Escriptors Cinematogràfics (ACCEC) i ha col·laborat a les revistes “Versión Original”, “ScifiWorld”, “La Furia Umana” i a la publicació peruana “Godard!”. També és director de diversos curtmetratges, molts d´ells guardonats a festivals com ara Cinema Jove o els Premis Tirant. Ha estat jurat al Festival Internacional de Sitges o el REC de Tarragona i ha donat conferències sobre distints periodes del cinema a universitats, filmoteques i centres culturals de tot l´estat. Des de 2012 dirigeix i coordina el Festival de Curtmetratges K-lidoscopi. Actualment, imparteix classes d´Història del Cinema al Centre Octubre de Cultura Contemporània de Valencia i treballa a la redacció d´un nou llibre: “Diccionario de películas. El Western”, per a T&B Editores. —– Durada del curs: 12 classes, tots els dilluns, des de l’11 d’abril al 27 de juny. Horaris: dilluns, de 17.00h a 20.00h Matrícula del curs complet: 60 euros (socis d’ACPV: 50 euros) (nota: el curs es realitzarà a partir d’un mínim de 10 participants) – Per a fer el curs, cal que us matriculeu en el formulari que apareix més avall. Forma de pagament: ingrés del pagament únic al compte corrent de La Caixa 2100-0700-12-0200294927. Al rebut bancari heu d’escriure en l’apartat de Concepte “Segon curs de cinema de terror” i en Nom del beneficiari “Acció Cultural del País Valencià” i l’heu d’enviar a l’Octubre CCC, c/ Sant Ferran, 12. 46001 València. Els rebuts els podeu enviar per correu ordinari a l’adreça anterior a l’atenció de “Lorena Tomàs” o per mail a l’adreça [email protected]

abril 11 2016

Detalls

Data: 11/04/2016
Hora 00:00
Activitat categories:

Recinte

No definit

AMB EL SUPORT DE