Festival Barnasants: cançó d’autor 2026

Festival Barnasants: cançó d’autor 2026

Barnasants 2026: nova etapa, essència intacta

El Barnasants 2026 es reafirma com una de les cites culturals més rellevants de la cançó d’autor contemporània, amb prop de 60 concerts programats i una proposta pensada per als amants del gènere de totes les edats. En aquesta nova edició, marcada pel relleu en la direcció artística, el festival aposta per una dimensió més concentrada i per una programació centrada en produccions pròpies, col·laboracions singulars, estrenes i presentacions de nous treballs.

Al País Valencià, el cicle arrenca amb un esdeveniment d’abast internacional: el concert d’inici de gira de Carmen Consoli al Teatre La Rambleta de València, el dijous 19 de febrer, abans de continuar cap a Barcelona el diumenge 22. La programació valenciana inclou també l’estrena mundial del nou treball discogràfic de Maria del Mar Bonet, que veurà la llum aquest 2026 i que es presentarà per primera vegada a València. I es complementa amb l’inici de gira del concert “Llach – Gener 76” a Cocentaina, reforçant el vincle entre memòria, cultura i compromís que defineix el festival des dels seus inicis.

El Barnasants 2026 engega una nova etapa sota la direcció de Marçal Girbau, filòleg, promotor i gestor cultural, que assumeix el relleu de Pere Camps, activista cultural i sindicalista que ha marcat l’esperit crític i compromès del festival durant tres dècades. Aquesta transició consolida l’aposta per una programació exigent, coherent i territorialment connectada amb Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears.

Al País Valencià, on Barnasants ha mantingut històricament vincles i projectes en l’àmbit de la cançó, s’hi presenten 12 concerts que complementen la mostra catalana i reafirmen l’espai cultural compartit.

 


Presentació del Barnasants 2026 a l’Octubre CCC (17/2/2026): el cantautor Pau Alabajos, Berta Íñiguez (Ajuntament de Cocentaina, Comtat), Marçal Girbau (director del festival), Emili Payà (Octubre CCC), Anna Gascó (Ajuntament de Montcada, Horta Nord), Vicent Ortuño (Ondara, Marina Alta) i David Garcia Sirvent (Universitat d’Alacant).

 

PROGRAMACIÓ BARNASANTS PAÍS VALENCIÀ 2026
(tots els detalls en aquest enllaç)

Carmen Consoli, inici de Gira a València
Teatre La Rambleta, València – 19 de febrer

Maria del Mar Bonet i Borja Penalba fusterianament
Sueca – 7 de març

Xiomara Abello
Ondara – 13 de març

Anna Roig i Carles Belda
Octubre CCC, València – 26 de març

Maria del Mar Bonet, estrena absoluta de “L’aigua no cansa. 60 anys de cançons”
Teatre La Rambleta, València – 12 d’abril

Borja Penalba & Meritxell Gené
Octubre CCC, València – 16 d’abril

Borja Penalba & Meritxell Gené
Ròtova – 17 d’abril

L’Arannà
Sant Vicent de Raspeig – 28 d’abril

Selma Bruna
Octubre CCC, València – 7 de maig

ARRE-A.K.
Sant Vicent de Raspeig – 14 de maig

“Llach – Gener 76”, en homenatge als concerts per la democràcia
Cocentaina – 15 de maig

Sau – Un concert de pel·lícula
Alcoi – 30 de maig

 


Anna Roig i Carles Belda, dos dels artistes que actuaran a l’Octubre CCC


Més informació a la revista El Temps (article de Xavier Aliaga).

AMB EL SUPORT DE