BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Octubre Centre de Cultura Contemporània - ECPv5.1.6//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:Octubre Centre de Cultura Contemporània
X-ORIGINAL-URL:https://octubre.cat
X-WR-CALDESC:Events for Octubre Centre de Cultura Contemporània
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Andorra
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20210328T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20211031T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20220327T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20221030T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Andorra:20211116T000000
DTEND;TZID=Europe/Andorra:20220107T000000
DTSTAMP:20261017T235545
CREATED:20211109T111545Z
LAST-MODIFIED:20211112T103120Z
UID:17282-1637020800-1641513600@octubre.cat
SUMMARY:V Biennal de València – Ciutat Vella Oberta 2021
DESCRIPTION:La Biennal de València – Ciutat Vella Oberta és un projecte cultural amb vocació multidisciplinar\, l’objectiu del qual és projectar al món la identitat valenciana i visibilitzar la producció artística al nostre “Circuit de l’Art”.\nIntegrada per artistes\, agents culturals i teòrics de l´art\, la Biennal s´articula mitjançant una xarxa d´accions que connecten els tallers d´artista\, els espais públics i les institucions.\nA través d’exposicions\, performances\, instal·lacions\, projeccions i conferències\, el projecte “Crea Zona Oberta” promou l’intercanvi de continguts que motiven el diàleg i la reflexió\, per a impulsar la renovació de l’art i la integració social.\nL’entusiasme dels artistes\, el suport de les institucions i dels centres culturals\, com també l’interès creixent de la ciutadania\, permeten que aquest projecte es consolide en cada nova edició. \nObra en sala\nAlejandro Martínez\, Alexis Ceballos\, Andrea Benitez\, Antonia Hervás\, Fernando Martínez\, Gerardo Stübing\, Irene Lario\, José Cámara\, José Forés\, Lorena García Mateu\, Lu Gorriz\, Manolo Gil Labrandero\, Manuel Ramos\, María Ángeles Aguilera \, Marilina Besteiro\, Pedro Gandía\, Snock\, Tomás Sivera \nObra en projecció digital\nCol·lectiu ACTA (Adrián Vico\, Belén Arellano\, Carlos Cañadas\, Fran Baena\, Javier García\, Rocío Castellano)\, Abenamar Bauta\, Andrea Ronchi\, Antonio J. Falcó\, Bianca Romano\, Cristhina Bastos\, Genoveffa Savella\, Jimena Moreno\, Josué Moreno\, Leonardo Ezequiel Mayer\, Maite Morell\, María Jesús Huarte\, María José Fort\, Margarita Garcés\, Oliver Martínez\, Sara Sepúlveda\, Silvina Cerminara\, Susana Mulas Lastra \nProjecte “Abans\, durant\, després”\nComissaris: Daniela Díaz Larralde\, Leonardo Hernández Hernández\, Ricardo Benaim \n—\nL’actual edició de la Biennal de València inclou també al nostre centre l’exposició “Processos” organitzada per Muxart. Espai d’art i creació contemporanis de Martorell (Baix Llobregat).
URL:https://octubre.cat/activitat/v-biennal-de-valencia-ciutat-vella-oberta-2021/
LOCATION:Sala d’exposicions
CATEGORIES:Exposicions
ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://octubre.cat/www/wp-content/uploads/2021/11/mixto_-CVO-Y-BIENNAL-@2x.png
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Andorra:20211116T000000
DTEND;TZID=Europe/Andorra:20220107T000000
DTSTAMP:20261017T235545
CREATED:20211111T103452Z
LAST-MODIFIED:20211118T112738Z
UID:17305-1637020800-1641513600@octubre.cat
SUMMARY:Processos\, de Muxart Espai d'Art
DESCRIPTION:Processos pretén activar l’espai del Muxart com a centre de creació treballant amb artistes emergents vinculats al territori del Montserratí. Aquesta primera experiència vol posar l’accent en la importància del procés creatiu com a element principal de tot fet artístic. \nPer a la gènesi de la proposta\, s’ha seleccionat un conjunt de cinc participants entre artistes i col·lectius. El projecte es divideix en dos moments: Un primer de recerca i intercanvi creatiu\, diàleg intern\, en el que es fa èmfasi en els processos individuals i col·lectius de cada artista. I un segon moment\, de mostra\, exposició i diàleg extern entre les participants en el projecte i el públic. \nLa proposta expositiva comissariada per Laura Bel i Rafa Haro\, viatja durant el mes de novembre a València per participar de la Biennal de València – Ciutat Vella Oberta. \nAmbdós comissaris són membres fundadors d’Obertencanal\, associació que busca activar el teixit artístic del Montserratí i el Baix Llobregat Nord a través de propostes expositives i esdeveniments que giren entorn a la creació contemporània. \nArtistes que participen en la mostra:\nEdo Garcia\nJúlia Ruiz\nLALTRE col·lectiu\nMHO Dueñas\nSIBUX\nComissaris: Laura Bel i Rafa Haro \n \n \nL’exposició de l’espai Muxart es complementa amb una petita mostra antològica de Jaume Muxart. \nJaume Muxart i Domènech (Martorell\, 3 de juliol de 1922 – Barcelona\, 8 de març de 2019) fou un pintor català\, d’àmplia trajectòria\, vinculat al Grup Taüll i a la reivindicació de l’art català d’avantguarda.\nInicià els seus estudis a l’Escola Superior de Belles Arts de Sant Jordi a Barcelona\, ampliant-los en diverses ocasions a través de beques que li van permetre fer estades a altres ciutats europees com Madrid\, París o Roma.\nEl bagatge obtingut arrel la seva formació el va plasmar en les seves obres\, generalment pintades amb la tècnica de l’oli sobre tela\, i en les que destaca el color\, la textura i la forma.\nLa seva presència en galeries i exposicions va ser recurrent i el projectà a ciutats com El Cairo\, Estocolm\, Londres o Copenhaguen\, en les que va tenir l’oportunitat de donar a conèixer la seva obra que\, sovint\, agrupava i treballava seguint sèries temàtiques.\nFormat també en l’àmbit acadèmic\, fou nomenat professor de Composició Decorativa l’any 1967\, i ocupà la càtedra de ‘Colorido y Composición’ a l’Escola de Belles Arts de Barcelona el 1969\, arribant a ser degà l’any 1982. \n—\nCom a reﬂex de la tasca de suport del Muxart\, Espai d’Art i Cultura Contemporànies a artistes contemporanis emergents també presentem l’obra L’Espera\, de Marc Ávila Català\, inclosa dintre de l’exposició temporal “Individu. Del signe a l’absència”\, programada els mesos de gener a març de 2019. \n—\nExposició organitzada per Muxart. Espai d’Art i Creació Contemporanis de Martorell (Baix Llobregat)\, que forma part de les activitats de la V Biennal de València – Ciutat Vella Oberta.
URL:https://octubre.cat/activitat/processos-de-lespai-muxart/
LOCATION:Sala d’exposicions
CATEGORIES:Exposicions
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://octubre.cat/www/wp-content/uploads/2021/11/muxart-cap.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Andorra:20211202T113000
DTEND;TZID=Europe/Andorra:20211202T210000
DTSTAMP:20261017T235546
CREATED:20211123T085302Z
LAST-MODIFIED:20211124T141413Z
UID:17387-1638444600-1638478800@octubre.cat
SUMMARY:IV Jornades AVVAC
DESCRIPTION:–11.30h\nPRESENTACIÓ DE LES JORNADES \n  \n–12.00h a 13.30h \nTAULA RODONA “L’ESTATUT DE L’ARTISTA” \nEDUARDO MAURA\nProfessor d’Estètica en la Facultat de Filosofia de la UCM. Diputat per Bizkaia en el Congrés entre 2015 i 2019\, ha sigut responsable estatal de Cultura en Podemos i impulsor de la subcomissió de Cultura del Congrés dels Diputats que va aprovar les 76 recomanacions per a l’elaboració de l’Estatut de l’Artista. \nBELÉN ALVAREZ\nEspecialista de l’equip de professionals que ha elaborat el document final amb propostes per a l’Estatut de l’Artista Visual\, que recullen la problemàtica concreta de les i els artistes visuals\, en coordinació amb la Comissió de l’Estatut de l’Artistes de la UNIÓ AC del qual forma part AVVAC. \nCoordinaa: Emilio Gallego\, AVVAC. \n \n  \n–17.30h a 18.30h \nPRESENTACIÓ: LLIBRE D’INVESTIGACIÓ I RESULTATS SOBRE LA INVERSIÓ DIRECTA EN ARTISTES PER PART DE LES INSTITUCIONS VALENCIANES.\nPROBLEMÀTIQUES\, INCERTESSES DES D’ALLÒ INADVERTIT A LES ARTS VISUALS \nELENA LUNA\nGraduada en Sociologia a la Universitat de València 2017-2021. Gràcies a la mediació de la Universitat de València\, cursa les pràctiques curriculars a AVVAC començant així un projecte de recerca al món de les arts visuals al País Valencià. \n  \n–19.00h a 19.45h \nCONFERÈNCIA/PRESENTACIÓ DEL LLIBRE: “ALTERNATIVAS. POLÍTICAS DE LO INDEPENDIENTE EN LAS ARTES VISUALES”. \nNEKANE ARANBURU: APROXIMACIÓ A LA METODOLOGIA DE “ALTERNATIVES”: MOSTREJOS\, ARXIUS I ORALITAT PER UNES PRÀCTIQUES MES HORITZONTALS.\nNekane Aranburu és historiadora de l’art i gestora cultural. Ha participat en el desenvolupament de les associacions professionals espanyoles des dels seus orígens alternant la seua labor de direcció d’institucions públiques (directora d’Espai Ciutat i Es Baluard) i el treball amb les bases mateixes de la creació sempre des de la independència. \n  \n–19\,45h a 20.30h \nMARTÍ MANEM\nMartí Manem és comissari i crític. Ha comissariat exposicions en Aara (Bangkok)\, Ca2m (Madrid)\, Fabra i Coats (Barcelona) i la seua pròpia habitació (Salahab\, Barcelona)\, entre altres. Comissari del pavelló d’Espanya en la Biennal de Venècia 2015 i de la biennal Momentum a Noruega (2019). Ha sigut docent en diferents estudis curatorials com Curatorlab (Estocolm) i la Universitat Torcuato di Tella (Buenos Aires). És director de Index Foundation a Estocolm. \nCoordinen: Alfonso Legaz i Rafael Tormo. AVVAC. \n—\nLes IV Jornades AVVAC tenen lloc a l’Octubre CCC del 2 al 4 de desembre de 2021\, organitzades per l’Associació d’Artistes Visuals de València\, Alacant i Castelló\, amb la col·laboració de l’Octubre CCC.\nMés informació a info@avvac.net
URL:https://octubre.cat/activitat/iv-jornades-avvac/
LOCATION:Terrat
CATEGORIES:IV Jornades AVVAC
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://octubre.cat/www/wp-content/uploads/2021/11/imatge-horitzontal-2021-AVVAC.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Andorra:20211202T190000
DTEND;TZID=Europe/Andorra:20211202T190000
DTSTAMP:20261017T235546
CREATED:20211110T081411Z
LAST-MODIFIED:20211110T081411Z
UID:17292-1638471600-1638471600@octubre.cat
SUMMARY:Cinema: Un dia com un altre\, de Jordi Sebastià
DESCRIPTION:Una proposta cinematogràfica de Jordi Sebastià amb la presència escènica de Francesc Anyó i la música de Carles Santos. \nProjecció presentada pel director. \nUn home d’aspecte corrent vagabundeja per la ciutat seguit per la càmera i la música de Carles Santos. L’espectador descobreix a poc a poc\, que aquell home que podria ser el seu veí\, o potser ell mateix\, és un d’aquells que -per alguna raó- ha estat expulsat d’un sistema que\, a la vegada\, l’amaga a la perfecció. A través de la ficció\, l’espectador es troba amb una incòmoda veritat\, molt més quotidiana del que voldríem creure. \nGuió i direcció: Jordi Sebastià\nProtagonista: Francesc Anyó\nProducció: Jordi Sebastià\, Vicent Monsonís (Stanbrook Productions)\nRealització: Lucía Casañ\nFotografia: Borja Vázquez Salom\nMuntatge: Vicent Balbastre\nArt: Irene Ferrando\nDuració: 33 minuts
URL:https://octubre.cat/activitat/cinema-un-dia-com-un-altre-de-jordi-sebastia/
LOCATION:Sala d’actes
CATEGORIES:Cinema
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://octubre.cat/www/wp-content/uploads/2021/11/UNDIA_Banner.jpg
END:VEVENT
END:VCALENDAR